Kvolca吃不到红蓝要死了

不是粮食的创造者,只是脑洞的搬运工。

烂大街(大概)的is和22的私人翻译(

is

翻:草蛉

修:@Kokiji_ (←主力

Someone tell me how I got here

有人告诉我曾怎样到达此处

from the city to this frontier

从红灯绿酒至此疆境

All the noises join to make...

所有嘈杂混响,奏出

harmony

和谐

I was stranded on an island

我曾受困于一座孤岛

where I roam without direction

是我漫无目的前行之所

Is that the wind lifting me up?

风是否正将我拥起?

Spirits flying at the speed of light

灵魂乘着光速翱翔

traveling like a dream one night

如一宿之梦般飞驰不停

This hole in my heart is proof of life

我心此处的空洞是活着的证据

Life goes on

生命不息

and the people sing their song

歌声不止

Love and hate

爱恨

together

交织

They can make

它们能编织出

harmony

和谐

Plunging back into the darkness

再次跃入黑暗

It's not pain,it's just uncertainty

毫无痛苦,仅存动摇

I konw my heart's missing a piece

纵然自知我心有碎片遗失

but it still beats

然其鼓动依旧

22

翻:草蛉(←主力

修:ゆき

Wake up

苏醒 

Wake up in the morning dew

于朝露之中

Peppermint fields,I watch the birds fly

薄荷田间,鸟儿振翅

Darkness disappears into light

黑夜逝于黎明

The lightest feeling dawns with the new day

最轻快的心境与新的一天共同降临

floating

明灭

Looking back now with perfect eyes

此时完美的瞳眸追忆过往

if only I could just save this sight

若是我能保全此景

But it slips away

然其无声消失

into the breaking waves

没进碎浪

and slowly sinks back into the sand

徐徐沉入细沙

A bird is singing now

飞鸟鸣啼声声

A calm wind pushes through the pines

微风轻抚松梢

I can see

我可见

the color of her hair

她的发色

the tears in her eyes

她眼中噙着的泪水

Waving goodbye

挥手告别

so,goodbye

后会无期

We must say goodbye

我们必须离别

We must say goodbye

我们必须离别

Wake up

苏醒

Wake up in an older world

于旧时光景

Strangers smile for no reason at all

陌生人无端微笑

Cotton candy clouds in the sky

棉花糖般的云朵儿在空中

playing with the shapes as they pass me by

翻涌路过我身旁

Looking back now with perfect eyes

此刻完美的眼眸追忆过往

if only I could just save this sight

若是我能保全此景

But they fall away

然其渐行渐远

into the rush of days

消于繁忙

another life is calling my name

未来正召唤我前行的步伐

为什么没有汉娜的歌词!明明小萝莉的声线超棒的!!

评论(3)

热度(9)